Thursday, September 3, 2009

intro karut-marut...

ok... kali ni aku buat label tukang karut pulak! dalam label ni semua benda2 yang mengarut2 aku tulis...hehehehheh tapi best jugak boleh kongsi mcm2 idea yang bersarang dalam kpla otak aku ni...sampai nak pecah dah kpala otak ni... so better aku luah jer idea gila2 dan tah ape2 tu kat dlm blog ni... lagi satu, aku ni suka berangan nak tulis novel lah, cerpen lah... alih2 buat sekerat jalan jer... idea tu ada tapi tak bekembang... mungkin tak de bakat kot! tapi semangat nak menulis sesuatu tu still ada dan berkobar-kobar sampai lah aku bertekad buat blog nih... hahahahaha.....

Baru-baru ni aku ade buat satu cerita... bila aku baca2 balik cerita yang aku tulis tu, rasa mcm best jer...(hehehehe mcm syok sendiri jer) tu yang rasa nak letak kat blog ni... harap idea2 dalam bidang penulisan ni mampu berkembang dengan adenya label tukang karut ni... yelah kerja karut2, merapu2 ni kadang boleh jadi cerita gak... kat labels ni juga boleh aku tulis cerita2 yang lawak2 yang boleh aku gelak sampai keras perut... tak pun aku ciplak cerita2 kelakau dari adik2 aku...

for example, kisah bilal dengan sorang jemaah masjid! cerita ni mmg benar2 terjadi... al-kisahnya, suatu hari pada solat Jumaat, datang sorang bilal ni nak buat mic testing... dia pun berdehem-dehem nak test mic tu ok ke tak... yelah karang tiup mic tu rosak pulak... jadi dia pun berdehem je... alik2 ada sorang jemaah ni, mmg hebat lah... mengamalkan prinsip "kullu haq walau kanna murran!" selamber je sounds si bilal tu... kalau tak silap aku, lebih kurang macam ni lah dia ckp:
"la pasaipa pi ber ehem...ehem...kat mic tu...org kata la, testing2 ke... mic testing ke...1,2,3 test2! ni dok ehem..ehem..."
(actually cerita ni ayah aku yang cerita tau)



first time aku dengar cerita ni... tergelak sakan sampai bertepuk-tepuk kat lantai....(kahkahkahkahkahkahkah...) adoyai!!!! direct btul jemaah tu, tapi ade betulnya jugak apa yang ditegur tu... apasalah nya sebut mic testing tu dari berdehem-dehem, macam org selsema je... takpun bezikir je lagi dapat pahala....

eh dah off topic la... ok lah, tu je intro karut marut ni... karang lagi panjang aku menulis lagi karut jadinya....makin merapu-rapu...haiyaaa~~~

p/s: Insya Allah aku akan post kan cerita yang aku tulis ni kat label tukang karut ni... mana tau kalau jadi cerita sekerat jalan pun... at least bila ada org terbaca cerita aku tu dia boleh kembangkan idea tu...hehehehehhehe :)

No comments: