Monday, April 26, 2010

rasa ini....

rindu buatkan aku jadi sedih
rindu buatkan aku terasa jauh
rindu buat aku lemah
rindu buat aku sayu

kadang2 kekuatan hilang...
kadang2 keberanian hilang...
kadang2 kesabaran hilang....

mana perginya si tabah...
mana perginya si tekun....
mana perginya si semangat....

aku mencari...
dan terus mencari...
dlm ruang lingkup yang sempit....
yang sesak....

makin hari terasa kegelapan....
makin hari terasa kesunyian....
makin hari terasa kehilangan....

apa yang aku cari???
ketenangan, kerohanian, ketuhanan....

terasa sgt jauh dgn sang Pencipta...
bagaimana mungkin aku masih boleh berdiam tanpa tindakan....

Ya Allah, Ya Rahman, Ya Rahim....
pimpinlah aku....
bawalah aku....
tunjukkilah aku...
JALAN MU, REDHO MU, RAHMAT MU, BERKAT MU....

aku hanya hamba kerdil yang mengemis CINTANYA,
yang menagih PANDANGANNYA,
yang meminta PERTOLONGANNYA

aku insan biasa, insan lemah....bantulah aku agar bisa menjadi sebahagian dari sibghaNYA.....

>1.04 AM, dlm bilik, baitul Qurra', Madinat Nasr,Cairo, Egypt....<

1 comment:

Anonymous said...

Salam tikah.. kita berkongsi perasaan yg sama. Be yourSelf. Alwayz Tabah. Slalu la call Malaysia.. insyaAllah Semangat balik.

hit me back, www.hawaroslan.blogspot.com