Wednesday, March 23, 2011

novel...novel dan novel lagi...

ya nak bercerita pasal novel... tahap supersonic punya gembira ni...sbb tahun ni baru berkesempatan baca karya hlovate print version...and i had bought some novels also... mmg crazy dizzy punya budak sbb tgk mph je macam nak telan semua buku2 tu...hahhhahah mmg tak blh nampak buku2 semuanya nak diangkut buat collection... rasanya keghairahan terhadap buku ni sbb dah lama aku tak balik malaysia dan lepak2 kat bookstore...

antara buku yg disembat dari bookstore mph;

1. ofcourse karya hlovate, tapi tak semua la... mcm tunas, aA+bB, gurindam jiwa (schubert serenade) itu je buat masa ney yg sempat dibelilah... tapi aku dah baca rooftop rant dgn ked's story print version nyer... kira dah baca hampir ke semua karya2 hlovate... tinggal 5 Tahun 5 Bulan je yg belum dibaca....

p/s: gila tak gila, beberapa hari ni kerja buat marathon baca novel je...sampai nak muntah kuning hijau oren dowh... teringat masa gila2 novel dolu2...satu hari je satu novel fuh....record tu...skang ni dah semput lah... paling cepat pun baca takes 2 day baru nak habis...kura-kura betul...

2. buku lain yg diborong adalah THE CHOICE, perdebatan agama Ahmad Dedat... huhuhuh karya ulung tu...tapi tak menyempat nak baca... coz aku rasa it's really need a focus to read such a great book...kalau novel tu bacaan ringan dpn tv pun bleh layan...kalau yg jenis ilmiah ni mmg need focus la sbb nak fahamkan isi yg ingin disampaikan penulis... insya Allah nak baca buku ni sblm 2011 menutup tirainya...

itu cerita di mph, kalau cerita di kassim bookstore tempat aku cari buku kat bandar kangar ni...apa yg aku dapat??? aku dapat ni:

hadith 40, pendidikan spiritual karya Said Hawwa terjemhan version, sirah nabawiyah karya ustaz kak syifa ada 3 jilid...

p/s: buku sirah tu mmg best sgt, sblum ni aku pinjam dari kak syifa, tapi hari tu masa ronda2 kangar terjumpa buku tu, so tunggu pe lagi rembat je lah... really sgt menarik dan tak bosan sbb ada gambar dan peta sikit so can imagine lah cm ne history itu dicipta...kalau tak, just baris2 ayat dan perenggan je menceritakan sejarah itu... aku sgt percaya ttg a picture can speak thousands word....

so, skrang on the way nak prevent buku2 tu drpd penyek dan klepek sana sini... so kena balut dgn pvc cover la...tgh terkial-kial nak membalut buku yg bertimbun tu...sbb dah lma tak asah skill balut buku...huhuhuhu

timbul gak problem kat sini,mcm ne nak bawak buku2 tu ke egypt... syg nak tinggal dowh... tapi apa2 pun aku kena pilih lah which one yg worthy uk dibawa..bapak la nak hangkut semua kan.... tapi yg pasti tu novel2 semua tinggal di Malaysia la beb...buatnyer nanti kat sana gila baca novel tak belajar lah aku nauzubillah mindzalik... tapi b4 fly aku kena preserved dalam kotak lah...kalau tak nanti balik tinggal kulit lah dik oiii...abis dikerjakan budak2 bertuah dlm umah ni.... dahsyat tol.... aku tak kira la, nak kata kedekut ka hapa....bg aku buku2 tu semua duit lorh mostly beli pakai duit sendiri tu (walaupun asalnya dtg dr mak ayah heee)..kiranya boleh buat wasiat tu sbb itu lah asset yg berharga bagi aku huhuhuhuhuh...

seronok sgt dpt kongsi bahan bacaan ni... moga2 budaya membaca dan ilmu dikekalkan Allah dlm diriku yg serba lemah dan kerdil ini... harap sgt ilmu yg diperolehi melalui bacaan ni dpt diamalkan dan disebarkan...Insya Allah!


No comments: