Monday, July 13, 2009

hujan oh hujan...

well, hujan tak berhenti-henti turun membasahi bumi Perlis sejak ari Jumaat lagi... but then, Alhamdullilah! hujan dah berhenti tengha hari tadi... hemm....kain baju yg aku basuh pun agaknya boleh kering lah...
tapi still langit tu mendung...cahaya matahari seolah-olah tak boleh menembusi lapisan awan2...

because of this pleasant condition, mata aku pun sentiasa kuyup jer memanjang... bantal dan katil pun empuk semacam jer...hehheheheheheh best nya dapat nikmat tido nih... tak tahu la bila plak aku dapat rasa perasaan ni lagi kat bumi Malaysia...

last two weeks ni, tak de yg intresting sgt pun happen... tapi best ari sabtu ari tu (11 JULAI) ada wat kenduri sikit...lama tak makan laksa...tetiba rasa laksa ari tu sedap sgt... n tak lupa gak bubur kacang yg panas2 tu... aisyeh sedapnyer... thanks kak iza sbb buat kenduri tu...

skang ni aku nak cerita plak pasal kes jumaat dgn sabtu yg lalu (10 & 11 JULAI)...
aku dapat call dari sahabat yg amat aku kasihi... at first rasa seronok la ada gak org ingat kat kita... tapi rupa2nya my best friend tu ada masalah...biasalah masalah teenager zaman sekarang...tak payah lah aku cerita kat sini coz nanti tak jadi rahsia plak... but, apa yg aku nak stress kat sini... remaja2 kat luar sana including me...kukuhkanlah hubungan kita dgn Allah, jaga akidah!!! bila kita punya faith yg tak kuat, maka susah nak membendung or menjauhkan diri drpd perkara2 mungkar...sbb diri kita tak besedia nak jadi muslim yg sejati... setiap kali aku rasa cam goyah jer iman ni... selalu pegang buku "APA ERTINYA SAYA MUSLIM" dgn "MANHAJ HIDUP MUSLIM"... bila baca tu, tersedar lah kita ni sebagai muslim banyak kelemahan dan kekurangan...dan rasa sgt nak perbaiki diri...(sebab aku sendiri pun tak penah nak lari drpd buat dosa)...

kat sini gak aku nak thanks kat one of my frens, u really comfort me by giving ur good advice... u make me realise dakwah is not easy... but it's a must for us as a muslim... thanks for remind me bout the steps in dakwah! Insya Allah, i'll practice those steps! thanks Tikah! uhubbuki fillah!

p/s: lama tak menulis kat blog kesayangan aku ni... waaaahhhhh rindunyer...! hihihihihihi rasa cam dah lepaskan satu beban kat sini! thanks! it's really make me better!

No comments: