Tuesday, May 12, 2009

jigsaw-puzzle...

errr...lately ni rasa malas plak nak menulis blog ni.... tapi apakn daya i need someone to hear my story... and u, my dearest blog... please lend me ur ears k...

banyak btul aku tempuhi dlm hidup ni... baru beberapa hari ni, banyak benda yg berlaku dan agak menyesahkan kepala otak dan menyerabutkan minda..huh!

aritu 6 mei pegi kl, temuduga dgn amanah raya berhad... amat meletihkan perjalanan satu hari ke kl... tapi tak pelah pengalaman banyak mengajar erti kehidupan...agar aku bisa lebih mendiri dan dewasa....

8 mei, dpt berita gembira...Allhamdulilah dpt tawaran melanjutkan pelajaran dibawah program ijazah luar negara (PILN) under tajaan JPA... Allah sudah memurahkan rezeki aku...aku harap nikmat yg diberi tak menjadikan aku sorg yg riak dan tak jua melalaikan aku dgn keindahan serta kesronokan duniawi... Insya Allah!

pada masa yg sama, still aku menuggu panggilan drpd arb ttg result temuduga hari tu... malangnya sehingga ke hari ini aku tak dpt sebarang panggilan... namun aku redha, mungkin tiada rezeki aku... dan aku membuat kesimpulan aku gagal temuduga hari tu... anyway, aku tak ralat sangat sbb i've tried my best! i know dat!

11 mei, ikut tarikh ni aku kena mendaftar diri kat matrik penang... tapi aku tak pegi sbb aku dah dpt tawaran upu dgn jpa... so bubye matrik's life... nak juga rasa kehidupan matrik tapi apakan daya, kita tak boleh tamak...kena pilih satu jer yg terbaik buat kita... it's ok! i let it go so that i can go futher...lead my life in my very own style...

12 mei, poslaju dtg bagi satu sampul alamat dr usim... hem... surat tawaran dari usim plak menjengah rumah aku... tapi aku dah buat penolakan tawaran secara online... anyway, aku tak kisahlah sekurang-kurangnya aku dpt tgk surat tawaran tu directly... and bleh buat kenangan..hehehe thanks usim...

13 mei, masih belum tahu kemana rahsia hidup ini akan membawa aku pergi.... harapnya aku terpimpin ke arah mardhotilah....

p/s:tetiba aku rasa aku nak bersajak... aku teringat satu poem yg penah aku belajar dulu, lau tak silap aku tajuk dia 'the road not taken' muahhahahaha that poem really suits me to describe my life rite now....Ya Allah, help me to make the best decision...nanti aku post sajak "road not taken" tuh

1 comment:

faiezz said...

tingat wk2 blaja poem 2...
bkn snang nk pham mksud sbna poem 2..
da bape kali wat latihn + pekse..
aleh2..ble nk exam bru pham poem 2..
seb bek b4 exam...
fuh...